l
width="475" height="400">
.:Friday, December 22, 2006:.
::
Het droompacket

Ik droomde dat ik langzaam leefde...

Nooit heb ik echt het gevoel gehad dat ik werkelijk droomde, maar de afgelopen maanden heb ik het beseft dat ik wel droom en dat in tegendeel, dat ik langzamerhand leef.

Dromen met verrukkelijke avonden met een zielsverwante iemand...

Telkens als ik jou zie, maakt zich een bepaalde lichtheid van me meester.
In me dromen zou ik dat verliefdheid noemen, maar ik werkelijkheid noem ik het gewoon lichtheid. Toch ben ik graag verliefd, ik droom graag. Dat houdt me geestelijk jong en stimuleert mijn verbeelding.

Ik heb het echter over lichtheid, dat is iets anders dan verliefdheid. Verliefdheid is een huis dat in brand staat, een snelle, diepe trek aan een sigaret; de lichtheid van jou en ik is vergelijkbaar met de zachte warmte van de zon, met mei dagen, lentedagen, als de magnolia’s in bloei staan en als surfmuziek op de cd-speler draait.

En fin, dit klinkt meet als een dramatische of net te romantische scène die eigenlijk alleen maar clichés bevat. Het gaat er om, dat ik lichtverliefd ben, dat ik droom dat ik langzaam leef. Dat vandaag een extra dag is van onze geschiedenis, maar voor jou is het een begin van een nieuwe tijd, een eindeloze… vol schoonheid, maar alleen die echte. Echte schoonheid is niet oppervlakkig, maar is de uitdrukking van diepe gedachten, een rijke verbeelding, empathie en mededogen, van een buitengewoon vermogen tot liefde en van nog wel wat andere dingen.

Ik ben een dromer, maar ik leid toch een doodgewoon bestaan. Mijn dagen vullen zich met woorden, met beelden, met foto’s, met namen, met muziek, met beelden uit films. Zoals de slotscène uit Forrest Gump, Het leven betekent niet veel, maar sommige momenten en vooral mensen zoals jou betekenen alles.

Gefeliciteerd met je verjaardag.
Te quiero.
::

.:Lo wrote this at: 7:43 AM:.
...